В алентино Роси е легенда в моторните спортове, като в момента е пилот за BMW M. Той навършва 46 години и това е специален повод за него, тъй като и състезателният му номер е 46, който пък е и номерът на баща му, който също е бил състезател.
За да отдадат почит на легендата, от BMW са разработили не една, а две специални версии на M4 CS, които ще предложи на най-запалените фенове. Основната кола се казва BMW M4 CS Edition VR46, като версиите носят и допълнителното Sport или Style.
Самият „Доктор“ е участвал в разработката на двата модела. Всеки от тях ще бъде произведен в 46 броя. Притежателите им ще получат и възможността за лична среща с Роси в дома му в Италия, както и изживяване с автомобилите на пистата Мисано. Там ще ги очакват и возения и в състезателните M4 GT3.
Всяка от специалните Edition V46 ще използва 3-литров редови „шестак“ с M TwinPowerTurbo технология. Те са с увеличена компресия, като позволяват максималната мощност да достигне 550 к.с. Тя се предава до всички 4 колела чрез M xDrive система, която включва и активен диференциал. Посредник е 8-степенната M Steptronic трансмисия.
BMW M4 CS Edition VR46
Направени са и множество промени по двигателя, включително окачването му към купето. Системата за циркулация на маслото е съобразена за по-големите и специфични натоварвания при карането на писта с дълго поддържане на високи обороти и резки ускорения. Има и нова изпускателна система с клапани и задно „гърне“ от титан.
Резултатът от всичко това е ускорение от място до 100 км/ч за 3,4 секунди. Спринтът до 200 км/ч пък става за 11,1 сек. Колата ще е много бърза и при изпреварвания – ускорението от 80 км/ч до 120 км/ч става за 2,6 секунди на 4-та предавка и 3,3 секунди – на пета. Всички коли идват стандартно с M Driver’s Package и електронно ограничена максимална скорост от 302 км/ч.
Но това не е всичко. Шасито на колите също е преработено и настроено според нуждите на двигателя. Спазени са принципите за идеално разпределение на теглото, има специални настройки на просвета, реглажа, наклона на колелата, на амортисьорите и т.н. Роси не е подминал нито един детайл в настройките, включително спирачките, сервотроника и всичко останало е прецизирано по негови препоръки.
Разбира се, промените не са само по механиката. Колите са „пипнати“ и визуално. Всяка от тях получава ексклузивни цветове, които са вдъхновени от любимите нюанси на Роси. Не липсват и множество препратки към 46. Колите са завършени и с автограф от легендата.